Hvad betyder markeringerne på Wiseco & JE stemplerne?

Hvad betyder lister på Wiseco og JE stemplerne? For eksempel, når der står "Fodnote: 1,W," hvad betyder det egentlig?
Her vil du lære, hvad alle navnene betyder. Oplysningerne er taget direkte fra Wiseco/JE og er oversat til dansk.
1 - Most wiseco pistons have offset pins. Pins must be offset same as OEM for quietest operation.
De fleste wiseco stempler har offset stempelstifter. Stempelboltene skal være forskudt som OEM for den mest støjsvage drift.

2 - Due to a compression height that may protrude above the deck, it is recommended that a 1,00mm tick head gasket is used.
På grund af en kompressionshøjde med ÖDP over dækket anbefales et minimum på 1,00 mm toppakning.4 - Utilizes extra deep valve pockets to expand the range of I-Vtec/Vanos with big/high lift cams and milled heads
Bruger ekstra dybe ventillommer til at udvide I-Vtec/Vanos-arbejdsområdet med højløftknast og flush topdæksel.6 - These pistons have an oil ring groove that is lower than OE. Will not work with sleeves with access hole if the oil ring is not pinned in place
Disse stempler har en olieringrille, der er lavere end OEM. Fungerer ikke med foringer med adgangshuller, hvis olieringen ikke er fastgjort/stiftet.A - Rings need file fitment to the bore
Ringe skal justeres til cylinderboring!B - Washers included
Skiver medfølger til stempelstift.C - Stroker kit for B25 stroker crank
Stroker kit til B25 stroker krumtapaksel.D - Weight reduction possible
Vægttab muligtE - With valve pockets unlike K557M series
Med ventillommer i modsætning til K557M-serienF - FSR series (Forged side releaf)
FSR serie = smedet nederdel
Forged design FSR (Forged Side Relief) skørter har en kortere skørtbredde og kortere stempelstift sammenlignet med traditionelle "all round" stilstempler. Det smalle skørt hjælper med at minimere kontakt med cylindervæggen, hvilket forårsager friktion/krafttab. Kortere stempelbolte reducerer også den samlede vægt.
G - Only with 2,5 Ltr conrods
Kun med 2,5 liter plejlstængerH - Based on Volvo rod 23mm Ford OEM 21mm
Baseret på Volvo 23mm plejlstang. Ford OEM har 21 mmI - Tuff skirt Coating JE Pistons
"Tuff skørt Coating" på JE stempler. En belægning på skørterne, der minimerer støj. Denne belægning giver en mere støjsvag motorgang med "racer stempler".J - Mini Tritec engine
Mini Tritec motorK - Compression ratio depends on cylinder head used
Kompressionsforhold afhænger af hvilket topstykke der anvendesL - Pin 20mm - OEM 20,65mm (3/16)
Stempelstift 20 mm - OEM stempelstift er 20,65 mm (3/16")M - Made to order (4pcs minimum)
Lavet på bestilling. (Mindst 4 stempler)N - Aluminum cylinders like Alusil, Lokasil, Silitec, DiASil, Mercosil, ALBOND, FRM, MMC, recommended to run sleeved bores / must sleeve block or Nicasil
Aluminiumscylindre som Alusil, Lokasil, Silitec, DiASil, Mercosil, ALBOND, FRM, MMC, anbefales sammen med foring / du skal fore blokken eller Nicasil behandle blokken.O - VR6 cylinder sets from stock can be used
VR6 OEM cylindersæt kan brugesP - Piston guided rod required
Stempeldrevet plejlstang påkrævetQ - Oil squirter modification or removal required or use adequate spacers, please make sure to check rod to oil squirter clearance when relocating oil squirter
Ændring / shimming / fjernelse af stempelkøledyser påkrævet. Sørg for at kontrollere afstanden mellem oliekøledysen og bevægelige dele, når du modificerer!R - Full round skirt with or without full milled side relief
Hel nederdel med eller uden hel nederdelS - Asymmetrical FSR series
Asymmetrisk FSR
FSR serie = smedet nederdel
Forged design FSR (Forged Side Relief) skørter har en kortere skørtbredde og kortere stempelstift sammenlignet med traditionelle "all round" stilstempler. Det smalle skørt hjælper med at minimere kontakt med cylindervæggen, hvilket forårsager friktion/krafttab. Kortere stempelbolte reducerer også den samlede vægt.
T - Accepts Turbo and Nitrous
Til Turbo og NitroU - Head is the other way around on the Eclipse vs the later EVO's
Topstykket er spejlet på Eclipse versus de senere EVO-modellerV - Accepts Nitrous and E8
Til Nitro og E8/EthanolW - C/R calculated with OE head gasket
Kompressionsforhold er beregnet med original tykkelse / model af toppakning.X - C/R calculated with 1,00mm head gasket
Kompressionsforhold beregnes med en 1,00 mm tyk toppakning.Y - 3D Undercrown milling included
3D fræsning under medfølger.Z - Alusil suited
Velegnet til cylinderboringer med Alusil-belægning.PS - Perfect skirt coating JE Pistons
"Perfect skirt" belægning på nederdele. Giver en mere støjsvag motorgang.UL - Ultra series (Lateral Gas Ports, Accumulator Grooves, Skirt Coating, Ceramic Crown Coating, Upgraded Pins)
Ultra-serien er flere tilføjelser i én, der giver et opgraderet stempel.
- Laterale gasporte
- Akkumulator spor
- Nederdel belægning
- Keramisk kronebelægning
- Opgraderede stempelbolte
▼
▼
-
Motor og tuning
- Krumtaphusventilation Information
- Motorblokke: Dele og hvordan de passer sammen
- Motordæksafstand
- Toppakning - Informasjon
- Installer lejer i motoren
- Motorleje Information
- Dumpventil: Information og montage
- Spjældhus - Information
- Støj fra motor - Fejlfinding
- ARP bolte: Materialer og specifikationer
- Hvad betyder citater på Wiseco & JE stempler?
- Hvordan fungerer kølesystemet på en bil?
- Intercooler guide
- Montering af plejlstænger
- Montering af stempelringe TIP
- Olie system motor
- Oliekøler - Information og FAQ
- Problemer med kølesystemet på en bil
- Udstødningsbandage
- Udstødningsrør: Hvilket materiale skal du vælge? [+ekstra information]
- Udstødningssystem: Dele og montage
- Udstødningsværdier - Information
- Vandpumpe til motor