Stort lager | # Egen udvikling | # Viden

 

Hvad betyder markeringerne på Wiseco & JE stemplerne?

 
 

Hvad betyder lister på Wiseco og JE stemplerne? For eksempel, når der står "Fodnote: 1,W," hvad betyder det egentlig?

Her vil du lære, hvad alle navnene betyder. Oplysningerne er taget direkte fra Wiseco/JE og er oversat til dansk.

De forskellige betegnelser er listet i rækkefølge nedenfor:
 
 

1 - Most wiseco pistons have offset pins. Pins must be offset same as OEM for quietest operation.

De fleste wiseco stempler har offset stempelstifter. Stempelboltene skal være forskudt som OEM for den mest støjsvage drift.

 
 

2 - Due to a compression height that may protrude above the deck, it is recommended that a 1,00mm tick head gasket is used.

På grund af en kompressionshøjde med ÖDP over dækket anbefales et minimum på 1,00 mm toppakning.
 
 

4 - Utilizes extra deep valve pockets to expand the range of I-Vtec/Vanos with big/high lift cams and milled heads

Bruger ekstra dybe ventillommer til at udvide I-Vtec/Vanos-arbejdsområdet med højløftknast og flush topdæksel.
 
 

6 - These pistons have an oil ring groove that is lower than OE. Will not work with sleeves with access hole if the oil ring is not pinned in place

Disse stempler har en olieringrille, der er lavere end OEM. Fungerer ikke med foringer med adgangshuller, hvis olieringen ikke er fastgjort/stiftet.
 
 

A - Rings need file fitment to the bore

Ringe skal justeres til cylinderboring!
 
 

B - Washers included

Skiver medfølger til stempelstift.
 
 

C - Stroker kit for B25 stroker crank

Stroker kit til B25 stroker krumtapaksel.
 
 

D - Weight reduction possible

Vægttab muligt
 
 

E - With valve pockets unlike K557M series

Med ventillommer i modsætning til K557M-serien
 
 

F - FSR series (Forged side releaf)

FSR serie = smedet nederdel

Forged design FSR (Forged Side Relief) skørter har en kortere skørtbredde og kortere stempelstift sammenlignet med traditionelle "all round" stilstempler. Det smalle skørt hjælper med at minimere kontakt med cylindervæggen, hvilket forårsager friktion/krafttab. Kortere stempelbolte reducerer også den samlede vægt.

 
 

G - Only with 2,5 Ltr conrods

Kun med 2,5 liter plejlstænger
 
 

H - Based on Volvo rod 23mm Ford OEM 21mm

Baseret på Volvo 23mm plejlstang. Ford OEM har 21 mm
 
 

I - Tuff skirt Coating JE Pistons

"Tuff skørt Coating" på JE stempler. En belægning på skørterne, der minimerer støj. Denne belægning giver en mere støjsvag motorgang med "racer stempler".
 
 

J - Mini Tritec engine

Mini Tritec motor
 
 

K - Compression ratio depends on cylinder head used

Kompressionsforhold afhænger af hvilket topstykke der anvendes
 
 

L - Pin 20mm - OEM 20,65mm (3/16)

Stempelstift 20 mm - OEM stempelstift er 20,65 mm (3/16")
 
 

M - Made to order (4pcs minimum)

Lavet på bestilling. (Mindst 4 stempler)
 
 

N - Aluminum cylinders like Alusil, Lokasil, Silitec, DiASil, Mercosil, ALBOND, FRM, MMC, recommended to run sleeved bores / must sleeve block or Nicasil

Aluminiumscylindre som Alusil, Lokasil, Silitec, DiASil, Mercosil, ALBOND, FRM, MMC, anbefales sammen med foring / du skal fore blokken eller Nicasil behandle blokken.
 
 

O - VR6 cylinder sets from stock can be used

VR6 OEM cylindersæt kan bruges
 
 

P - Piston guided rod required

Stempeldrevet plejlstang påkrævet
 
 

Q - Oil squirter modification or removal required or use adequate spacers, please make sure to check rod to oil squirter clearance when relocating oil squirter

Ændring / shimming / fjernelse af stempelkøledyser påkrævet. Sørg for at kontrollere afstanden mellem oliekøledysen og bevægelige dele, når du modificerer!
 
 

R - Full round skirt with or without full milled side relief

Hel nederdel med eller uden hel nederdel
 
 

S - Asymmetrical FSR series

Asymmetrisk FSR

FSR serie = smedet nederdel

Forged design FSR (Forged Side Relief) skørter har en kortere skørtbredde og kortere stempelstift sammenlignet med traditionelle "all round" stilstempler. Det smalle skørt hjælper med at minimere kontakt med cylindervæggen, hvilket forårsager friktion/krafttab. Kortere stempelbolte reducerer også den samlede vægt.

 
 

T - Accepts Turbo and Nitrous

Til Turbo og Nitro
 
 

U - Head is the other way around on the Eclipse vs the later EVO's

Topstykket er spejlet på Eclipse versus de senere EVO-modeller
 
 

V - Accepts Nitrous and E8

Til Nitro og E8/Ethanol
 
 

W - C/R calculated with OE head gasket

Kompressionsforhold er beregnet med original tykkelse / model af toppakning.
 
 

X - C/R calculated with 1,00mm head gasket

Kompressionsforhold beregnes med en 1,00 mm tyk toppakning.
 
 

Y - 3D Undercrown milling included

3D fræsning under medfølger.
 
 

Z - Alusil suited

Velegnet til cylinderboringer med Alusil-belægning.
 
 

PS - Perfect skirt coating JE Pistons

"Perfect skirt" belægning på nederdele. Giver en mere støjsvag motorgang.
 
 

UL - Ultra series (Lateral Gas Ports, Accumulator Grooves, Skirt Coating, Ceramic Crown Coating, Upgraded Pins)

Ultra-serien er flere tilføjelser i én, der giver et opgraderet stempel.

  • Laterale gasporte
  • Akkumulator spor
  • Nederdel belægning
  • Keramisk kronebelægning
  • Opgraderede stempelbolte