Stort lager | # Egen udvikling | # Viden

 

Carbotech: Valg af de rigtige bremseklodser

Samlet information til at vejlede med information om de forskellige bremseklodser fra Carbotech.
Vi har delt disse op i 4 forskellige kategorier for at forenkle valget af bremseklodser mest muligt. Carbotech skriver i mange tilfælde, at bremseklodser ikke er til gadebrug. Det er rigtigt på mange måder, men op til XP8 har puderne været flittigt brugt på gaden med gode resultater.

  • STREET / LETTERBANNE / KEGLESPOR
    1521 / AX6 / XP8
  • BANKETLØB / RACING
    XP10 / XP12 / XP20
  • LANG LØB / RACING
    XP24 / RP2
  • ANDET
    913
 
 
 
 

STREET / LETTERBANNE / KEGLESPOR

 

 

Materiale: 1521 - Anvendelse: Gade

Temperatur op til ~426 grader

Carbotech™ 1521™ er en højtydende vejbelægning. 1521™-puderne er kendt for deres frigivelse og modulering sammen med uovertruffen rotorvenlighed. 1521™ er også en blanding med meget lavt støv- og støjniveau med et fremragende indledende bid. Denne forbindelses fremragende lineære drejningsmomentproduktion giver en utrolig bremsekraft uden ABS. Carbotech™ 1521™ driftsområde starter ved omgivelsestemperatur og går op til 800°F (426°C+). 1521™ er velegnet til ALLE gadebiler, perfekt til din trækvogn. Carbotech™ 1521™ anbefales IKKE til NOGEN sporbrug.

 

Materiale: AX6 - Anvendelse: "Keglespor"

Temperatur op til ~537 grader

AX6™ er specielt designet til keglebanekørsel / lettere banekørsel. En bremseblanding med højt drejningsmoment, der giver pålidelig og ensartet ydeevne over et meget bredt driftstemperaturområde på 50°F til 1000°F + (10°C til 537°C+). Den avancerede sammensatte matrix giver fremragende initial bid, høj friktionskoefficient ved lavere temperaturer sammen med meget progressive bremsemodulation og frigivelsesegenskaber.

Carbotech skriver: IKKE TIL GADEBRUG!

 

Materiale: XP8 - Anvendelse: Performance og Racing

Temperatur op til ~676 grader

En bremseblanding med højt drejningsmoment med et bredt driftstemperaturområde på 200°F-1250°F+ (93°C til 676°C+). Carbotech™ XP8™ er det første af vores racerblandinger. Det giver et godt indledende bid ved racertemperaturer, høj friktionskoefficient, fremragende modulation og frigivelsesegenskaber. XP8™ tilbyder ekstrem høj falmningsmodstand og er meget rotorvenlig. Det er perfekt til trackday-brug med ethvert dæk.

Carbotech skriver: IKKE TIL GADEBRUG!

 
 
 

BANKETLØB / RACING

 

 

Materiale: XP10 - Anvendelse: Performance og Racing

Temperatur op til ~801 grader

Da Carbotech™ frigav XP10™ til offentligheden, samlede den straks adskillige regionale, divisions- og nationale mesterskaber. XP10™ har et meget stærkt indledende bid med en friktionskoefficient og rotorvenlighed, som er uovertruffen i branchen. Fade modstand er over 1475°F (801°C). XP10™ bevarer stadig den meget roste udgivelse, fremragende modulering og rotorvenlighed, der har gjort alle Carbotech™-blade så succesfulde.

Carbotech skriver: IKKE TIL GADEBRUG!

 

Materiale: XP12 - Anvendelse: Performance og Racing

Temperatur op til ~1010 grader

En anden meget succesfuld blanding i XP™-serien med fremragende initial bid-, vrid- og falmningsbestandighed ud over XP10™-blandingen. XP12™ har et temperaturområde på 250°F til 1850°F+ (121°C til 1010°C+). XP12™ har den fremragende Carbotech™-udgivelse og modulering, der har gjort alle andre Carbotech™-forbindelser så succesrige. XP12™ er mere rotor-aggressiv end XP10™, men sammenlignet med konkurrenterne er XP12™ stadig meget rotorvenlig.

Carbotech skriver: IKKE TIL GADEBRUG!

 

Materiale: XP20 - Anvendelse: Performance og Racing

Temperatur op til ~1093 grader

XP20™ er den seneste version af den meget succesrige XP™-serie af puder. Med et ekstremt aggressivt indledende bid, lineær drejningsmomentkurve og fremragende fademodstand er XP20™ endnu et stort skridt i udviklingen af ​​XP™-serien af ​​forbindelser fra Carbotech™. XP20™ har et temperaturområde på 275°F til 2000°F+ (135°C til 1093°C+). Carbotech™ XP20™ opretholder en tradition for at have de fremragende frigivelsesegenskaber og modulering, der har gjort alle andre Carbotech™-forbindelser så succesfulde.

Carbotech skriver: IKKE TIL GADEBRUG!

 
 
 

LANG LØB / RACING

 

 

Materiale: XP24 - Anvendelse: Performance og Racing

Temperatur op til ~1093 grader

XP24™ er toppen af ​​den ekstremt succesrige XP™-serie af forbindelser udviklet af Carbotech™. Denne forbindelse er baseret på de samme grundstoffer, som findes i alle andre Carbotech™-formuleringer. XP24™ har endnu mere indledende bid, mere samlet bid og mere moment sammen med den mest lineære momentkurve, som Carbotech nogensinde har tilbudt. De termiske egenskaber er af de højeste Carbotech™-tilbud sammen med en af ​​de højeste friktionskoefficienter, der tilbydes af nogen i bremseindustrien. Denne forbindelse er den forbindelse, som Carbotech™ har båret længst, da den oprindeligt blev designet til udholdenhedsløb på højeste professionelle niveau. Denne revolutionerende nye forbindelse har været ekstrem succesfuld i sprint, udholdenhedsløb og meget mere. XP24™ har et temperaturområde på 400°F til 2000°F+ (204°C til 1093°C+).

Carbotech skriver: IKKE TIL GADEBRUG!

 

Materiale: RP2 - Anvendelse: Langsigtet

Temperatur op til ~787 grader

RP2™-blandingen er designet til udholdenhedsløb baseret på den meget succesrige formulering i XP™-serien. RP2™ har et stærkt indledende bid, lidt mindre modulering end XP12™, men bevarer stadig rotorvenligheden af ​​XP™-seriens forbindelser. RP2™ har høj fademodstand med et temperaturområde på 250°F til 1450°F+ (121°C til 787°C). RP2™ er lige så rotorvenlig som blandinger i XP™-serien.

Carbotech skriver: IKKE TIL GADEBRUG!

 
 
 

ANDET

 

 

Materiale: 913 - Anvendelse: Bremsesko

Temperatur op til ~400 grader

En D.O.T. godkendt højtydende blanding til bremsesko på højtydende gade- og racerbiler. Carbotech™ Chelated Metallic (CKM) opnår en meget høj friktionskoefficient (ca. 0,48 til 0,50) ved at drage fordel af en kemisk reaktion i friktionsforbindelsen, som danner en trelegeret metalfilm ved grænsefladen mellem foring og tromle, når den udsættes for varme og print. Designet til at overvinde manglerne ved andre foringsmaterialer, er CKM yderst alsidig og giver fremragende bremseevne i en række forskellige anvendelser. Denne forbindelse udviser fremragende slidegenskaber og meget høj modstandsdygtighed over for låsning under hård opbremsning. Det optimale anbefalede driftstemperaturområde er fra omgivelsestemperatur til 750°F.