Stort lager | # Egen udvikling | # Viden

 

Brændstofsystem: Almindelige problemer

 
 
 
 

Almindelige problemer med brændstofsystemet. Her er problemer og løsninger. Læs dette og undgå problemerne. Derudover bliver du ekspert i fejlfinding af brændstofsystemer

Med over 10 års erhvervserfaring med især brændstofsystemer er de fleste problemer gået igennem kundeservice og værkstedet. Her lister vi nogle almindelige problemer og tips til mulige løsninger:

  1. Brændstoftrykket falder, når gassen påføres
  2. Brændstoftrykket overstiger ikke "x" bar
  3. Ekstern brændstofpumpe lyder mærkeligt
  4. Brændstoflækage under skarpe sving
  5. Spredere har 100% pligt, selvom de skulle flyde godt nok
 
 

1

Brændstoftrykket falder, når gassen påføres

  • Lækage mellem in-tank brændstofpumpe og brændstofpumpeholder.
  • Tilstoppet brændstoffilter
  • Lav spænding til brændstofpumpe
  • Membran i brændstoftrykregulator
  • Måleren viser fejl
 
 

2

Brændstoftrykket overstiger ikke "x" bar

  • Tilstoppet brændstoffilter
  • Tilstoppet tankventilation
  • Måleren viser fejl
 
 

3

Ekstern brændstofpumpe lyder mærkeligt

Det er et almindeligt scenarie, at pumpen lyder lidt "ujævn". Så er der ofte luft i systemet.

  • Pumpen sidder for højt i forhold til brændstoftanken
  • Pumpen suger luft
  • Pumpen er dårlig
  • Forfilter/internt filter tilstoppet (prøv at køre pumpen baglæns i et stykke tid og se, om den rydder.)
 
 

4

Brændstoflækage under skarpe sving

Enden af ​​tankventilationen er ikke høj nok i forhold til brændstoftanken.

  • Der kan laves en eller to spiraler på slangen for at modvirke dette.
  • Tankventilationen skal flyttes mod midten af ​​tanken.
 
 

5

Spredere har 100% pligt, selvom de skulle flyde godt nok

  • Tilstoppet sprederfilter
  • Tilstoppet brændstoffilter
  • Brændstoftryk for lavt
  • Lav spænding til brændstofpumpe
  • Membran i brændstoftrykregulator
  • Lækage mellem in-tank brændstofpumpe og brændstofpumpeholder.
  • Tilstoppet tankventilation
  • Pumpen er dårlig