Stort lager | # Egen udvikling | # Viden

Pedalbox og bias bar

Gulvmonterede pedalstativer er det mest almindelige eftermarked i racing og er nemmere at montere.

Hængende pedalstativer er almindelige i originale biler, men er sværere at montere.

Læs mere om bias bar her.

Filter

Vis yderligere filtre

Produkter

Bosch Elektrisk gaspedal

Til elektriskt gasspjäll
I lager

Er på lager

797 DKK.
938 DKK.

Elektrisk gaspedal

Til elektriskt gasspjäll

Slut i lager

Forudbestil nu

879 DKK.

Slut i lager

Forudbestil nu

1.643 DKK.

OBP gulvmonteret pedalstativ

Forhold: 5.05:1 / 5.45:1
I lager

Er på lager

4.407 DKK.

I lager

Er på lager

2.643 DKK.

I lager

Er på lager

1.643 DKK.

I lager

Er på lager

1.467 DKK.

I lager

Er på lager

1.555 DKK.

I lager

Er på lager

1.467 DKK.

I lager

Er på lager

2.173 DKK.

I lager

Er på lager

2.173 DKK.

Vis mere

Racing pedalboks med bias bar

Bremsepedalen falder meget ved opbremsning

  • Hovedbremsecylinder for lille
  • For stort stempelområde i bremsekaliberen
  • Luft i bremsesystemet
  • Lækage i bremsesystemet
  • Kraftig bremseservo
  • Stort gear på bremsepedalen
  • Bremseklodser er langt fra bremseskiven i "hvile"-position

Støbstangen går langt ind i hovedbremsecylinderen

  • Hovedbremsecylinder for lille
  • For stort stempelområde i bremsekaliberen
  • Luft i bremsesystemet
  • Lækage i bremsesystemet
  • Kraftig bremseservo
  • Bremseklodser er langt fra bremseskiven i "hvile"-position

Utilstrækkelig bremseeffekt

  • Der bruges racerbremseklodser, som ikke er blevet varmet op endnu.
  • Bremseklodser med utilstrækkelig friktion / "glaseret"
  • Bremseskiver der er ujævne
  • Bremseklodser og bremseskiver, der ikke er indkørt med hinanden
  • Bremseklodser og bremseskiver, der ikke har 100% kontaktflade med hinanden
  • For små bremseskiver / bremseklodser i forhold til køretøjets vægt (skaber meget varme)
  • Hovedbremsecylinder for lille / stempelområde for stort i bremsekaliber (lang pedalvandring)
  • For stor hovedbremsecylinder / lille stempelområde i bremsekaliber (kort pedalvandring / stum pedal)
  • Lille gear på bremsepedalen
  • Luft i bremsesystem
  • Lækage i bremsesystem

Bremseklodser slipper ikke fra bremseskiven

  • Bremseklodser binder sig i bremsekaliberen
  • Bremsehovedcylinderen er stadig trykket ned, når bremsepedalen er i hvileposition
  • Bremseslange er gammel/beskadiget indvendigt og slipper ikke bremsevæske tilbage
  • Bremseslange er gammel/beskadiget indvendigt og frigiver langsomt bremsevæske

Hvad gør plastikskiverne i bremsevægten?
Disse sikrer, at bremsepedalen og bias bar ikke gnider mod hinanden. Men frem for alt så de ikke låser sig fast i hinanden.

Hvordan monteres gaskabler i et pedalstativ?
Pedalstandere til eftermarkedet/racing er universelle og har ikke en færdig løsning til gaskabel da det skal passe til mange forskellige installationer. Dette er for, at du helt kan bestemme, hvordan den skal monteres på den bedste måde.

Hvad er et race pedalstativ?
Et pedalstativ med bias-bar er en vigtig komponent i en racerbil. Det giver føreren mulighed for nemt og præcist at styre bremserne og gas, hvilket giver mulighed for maksimal hastighed og præcision på banen.

Den største fordel ved et pedalstativ er medtagelsen af ​​en bias-bar, som gør det muligt for rytteren at justere bremsebalancen mellem for- og baghjul. Dette kan være afgørende i visse situationer, for eksempel når bilen under- eller overstyrer, eller når du kører på forskellige underlag.

En bias-bar tillader også finjustering af bremsebalancen, så den passer til rytterens præferencer og stil. Ud over bias-bar indeholder et pedalstativ ofte justerbare pedaler for en tilpasningsdygtig køreoplevelse.

Samlet set er et pedalstativ med bremsevægt et uvurderligt værktøj for enhver seriøs racerkører.

Metalspåner i hovedcylinder?
Støbestangen skal trykkes lige ind. Hvis ikke, vil der være en skrå belastning, der påvirker indvendige pakninger negativt, og i værste fald kan stødstangspladen komme i mekanisk kontakt med cylinderboringen.