Catchtank / Fuel surge tank
Catchtank til både benzin og E85. Catchtank til drivstoff som forhindrer pumperne i at suge luft under hård kørsel og i lange kurver/drift.
Dette er et meget almindeligt problem med stærkt tunede motorer, hvor der kræves store mængder brændstof. Hvis du vil bygge et seriøst brændstofsystem til banekørsel eller drift, bruges en Catchtank (Fuel surge tank).
Produkter
Brændstofslange PTFE nedsænkelig (in-tank) 8mm - 30cm
30cm PTFE in-tank - E85 - benzin - Methanol
Er på lager
Brændstofslange PTFE nedsænkelig (in-tank) 8mm - 45cm
45cm PTFE in-tank - E85 - benzin - Methanol
Er på lager
Brændstofslange PTFE nedsænkelig (in-tank) 10mm - 30cm
30cm PTFE in-tank - E85 - benzin - Methanol
Er på lager
Brændstofslange PTFE nedsænkelig (in-tank) 10mm - 45cm
45cm PTFE in-tank - E85 - benzin - Methanol
Er på lager
Catchtank, Fuel surge tank, Brændstofcatchtank
Hvordan installerer jeg en catchtank med interne brændstofpumper?
BTR installeret efter fuel rail
Brændstofpumpe i brændstoftank -> Brændstofpumpe i brændstofcatchtank -> Brændstoffilter -> fuel rail / karburator -> Brændstoftryksregulator -> Retur til brændstofcatchtank -> Vend tilbage til brændstoftanken.
BTR installeret før fuel rail
Brændstofpumpe i brændstoftank -> Brændstofpumpe i brændstofcatchtank -> Brændstoftryksregulator (overskydende brændstof i retur til brændstoftank -> retur til brændstoftank) -> Fuel rail / karburator.
Hvordan installerer jeg en brændstofcatchtank med eksterne brændstofpumper?
BTR installeret efter fuel rail
Brændstofpumpe i brændstoftank -> Brændstofcatchtank -> Ekstern brændstofpumpe -> Brændstoffilter -> Fuel rail / karburator -> Brændstoftryksregulator -> Vend tilbage til brændstofcatchtank -> Vend tilbage til brændstoftanken
BTR installeret før fuel rail
Brændstofpumpe i brændstoftank -> Brændstofcatchtank -> Ekstern brændstofpumpe -> Brændstoffilter -> Brændstoftryksregulator (overskydende brændstof i retur til brændstoftank -> retur til brændstoftank) -> Fuel rail / karburator.
Samling af svejset brændstof catchtank
Bemærk, at der ikke må monteres en svejset brændstof catchtank i chassiset. Dette skyldes chassisbevægelser, som til sidst får den svejste chattank til at sprænge med brændstoflækage som resultat.
Hvilken brændstofpumpe anbefales som fødepumpe/forpumpe?
Du kan bruge en fødepumpe med et lavere flow end hovedpumpen. Dette skyldes to årsager:
- Forpumpen fungerer ikke med modtryk og flyder derfor meget bedre.
- Brændstof tilbage fra motoren føres tilbage til opsamlingstank / catchtank, som tilføres brændstof fra to kilder.
Selv hvis du bruger en hovedpumpe som fødepumpe, fungerer den fint.